...¿A QUIÉN NO PODRÁS AMAR? SI SÓLO HAY UN HOMBRE,
SI SÓLO HAY UNA MUJER, SI SÓLO HAY UN MUNDO...
DANIEL MACÍAS.

martes, 1 de junio de 2010

LES PÁXINES BLANQUES





LES PÁXINES BLANQUES

Cuando´l pasáu vienres 14 de mayu aporté a Uviéu dende Mallorca pa presentar el mio llibru de poesía, Reverdecer, el día 15 en Llugones, lo primero que fixi foi dir a la Biblioteca pública d’el Fontán, a escuchar la llectura de poemes de Rubén d’ Areñes, Miguel Rodríguez y Esther Prieto.

Déxame bastante atristayáu´l fechu de que les coses nun camudaren muncho, desque marché mundu alantre. De fechu nun yéremos más de trenta persones na sala pa escuchar unos poemes que me llevaron de regresu a la infancia, al recuerdu d’ homes que morrieron semando la tierra. custodiaos poles llechares.


Crece encrespado, lleno de vigor, frescor y fuerza el césped, tras la siega de la hierba. Así percibí los poemas de Rubén y Miguel, Los de Esther, que también me encantan, son de una generación diferente, diferente historia, diferentes métodos.

Nada me gusta más que oler la hierba recién cortada, quizás el olor de las manzanas cuando aún olían a manzanas. Nada me gusta más que ver al espantapájaros, crucificado en la era por la redención de los cuervos, las huellas de los bueyes sobre el barro, las ancianas y los niños desgranando el maíz, el verano que varea con fuerza la lana de los colchones.

Hay poetas que hacen desaparecer la luna mediante complicados ejercicios de papiroflexia, lo consiguen doblándola sobre si misma, una y otra vez, no se con que oscuras intenciones.

Hay poetas que iluminan cuanto nombran. No voy a citar ninguno. Que cada palo aguante su vela. Ya he dicho bastante. Si acaso comentaros que acabo de leer Les páxines blanques de Rubén d’Areñes (Editorial Trabe). Y que ahora mismo, después de treinta años, vuelvo a tallar una vara de avellano.

Jorge Espina








No hay comentarios:

Publicar un comentario